Jak wygląda projektowanie ulotek?

Ulotki nadal pozostają jednym z popularniejszych narzędzi reklamowych. Wynika to w dużej mierze z tego, że choć jest to w zasadzie bardzo proste rozwiązanie to ma ono nadal dobry stosunek ceny do zasięgu oddziaływania. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że kluczem do skutecznej reklamy z wykorzystaniem ulotek reklamowych jest ich odpowiednie zaprojektowanie.

Prawidłowe projektowanie ulotek

projektowanie ulotekJak zatem odbywa się projektowanie ulotek. Po pierwsze należy określić ich formę i typ. Co do wielkości to zwykle mamy tu do czynienia ze standardowym rozmiarem jednak zdarzają się także i bardziej nietypowe kształty. Niemniej, jeśli chodzi o rozmiar to przy ulotkach należy pamiętać o tym, że nie powinny one być za duże, tak by było łatwo je rozprowadzać. Jeśli chodzi natomiast o typ to zasadniczo do wyboru mamy dwa warianty, mianowicie mogą to być ulotki jednostronne lub dwustronne. Obecnie najczęściej spotyka się ulotki dwustronne z racji tego, że opcja ta pozwala nam zamieścić więcej treści reklamowych na tym samym arkuszu. Sam wybór formatu ulotek jednak jest raczej tutaj kwestią najmniej istotną. Tym co przede wszystkim wpływa na ich odbiór jest ich szata graficzna. Projektowanie ulotek powinno być tak przeprowadzone by jednocześnie umożliwiło przekazanie wszystkich istotnych treści reklamowych oraz by ulotka była w atrakcyjnej dla odbiorcy formie.

projektowanie ulotekW związku z czym ważne jest to by treść była rozmieszczona czytelnie i niezbyt gęsto oraz by grafika i tła zostały tak dobrane by odbiór ulotki był przyjemny. Ważne jest zatem to by zarazem kolorystyka była w jakiś sposób związana z firmą, np zawierała w sobie kolory znajdujące się na jej logo a jednocześnie by nie była ona ani za ciemna, ani zbyt jaskrawa, ponieważ to utrudnia jej odczytanie. Należy także pamiętać o tym, że w przypadku materiałów drukowanych w większości przypadków mniej znaczy więcej, a co za tym idzie ulotka nie może być przeładowana grafiką, ponieważ wówczas będzie wyglądać mało profesjonalnie. Co ważne przy jej projektowaniu należy także uwzględnić specyfikę i wymagania stosowanej do druku metody drukarskiej. Fakt ten narzuca sposób rozmieszczenia konkretnych elementów.

Jeśli zostaną one nie właściwie zaprojektowane część grafiki czy nawet treści, która powinna zostać zamieszczona na ulotce może przy druku zostać ucięta, co będzie stanowiło spory problem. Obecnie zlecenie wykonania projektu takiej ulotki można zlecić specjalnej firmie lub też wykonać je samodzielnie przy zastosowaniu odpowiednich kreatorów w oraz programów graficznym, przy czym przy samodzielnym projekcie trzeba się liczyć z tym, że nie zawsze może się on sprawdzić.