Kampania w mediach społecznościowych

Eksperci od reklamy

Kampania w mediach społecznościowych

marketing

Każdy przedsiębiorca wie, że kampania w mediach społecznościowych to obecnie najlepsza forma reklamy. Prawie każdy Polak ma dostęp do komputera i Internetu, dziennie potrafi surfować po sieci nawet przez kilka godzin dziennie. Nic zatem dziwnego, że spece od marketingu planują obecnie przede wszystkim kampanie internetowe, a rezygnują z telewizyjnych, prasowych, czy radiowych.

Reklama przez social media

facebookTrzeba się jednak zastanowić nad tym jak to wszytsko dobrze zaplanować, tak by naprawdę przyciągnąć uwagę klienta i zrobić na nim dobre wrażenie. Z pewnością niezmiernie ważne jest medium jakie się wybierze. Prowadzenie kampanii na Facebooku zostawia szerokie pole do popisu. Korzystają z niego młodzi, osoby w średnim wieku, jak i nawet te starsze. To medium uniwersalne, połączenie Twittera czyli pisania ,,na tablicy” wiadomości, wstawiania zdjęć i filmów jak na Insta, jak również forum i komunikatora – możliwość wymiany poglądów. Na Facebooku reklamują się firmy gastronomiczne, kosmetyczne, czy odzieżowe. Fakt, że można wrzucać tu i treść i zdjęcia ułatwia prowadzenie kampanii. Druga opcja to prowadzenie akcji na Instragramie. To portal, który także należy obecnie do Facebooka. Najważniejsze są tutaj zdjęcia, opis jest drugorzędny. Nie można zapominać także o hashtagach przy każdym poście.

marketing Z Instagrama korzystają przede wszystkim kobiety, zarówno nastolatki, jak i te w średnim wieku. To idealne miejsce na reklamę ubrań, czy kosmetyków. Popularne są też profile podróżnicze, dlatego reklamować można biura podróży, czy sklepy ze sprzętem sportowym. Trzecia opcja to reklamowanie się na Tik Toku. To bardzo popularny portal wśród młodych osób. Umieszcza się na nich krótkie filmiki, które odtwarzane są w pętli. Korzystają z tego dzieci i młodzież, dorośli w niewielkim zakresie. Modne stało się tańczenie do popularnych utworów, czy różne wyzwania tzw. challanege. Reklama na tym portalu musi przyciągać wzrok natychmiast, bo filmiki trwają krótko. Powinna być wyrazista i ciekawa. Można tu promować nowych artystów, zajęcia taneczne, czy kosmetyki. To zdecydowanie trzy najpopularniejsze portale społecznościowe, na których można się reklamować. Warto jednak zaznaczyć, że nie trzeba koniecznie samemu przygotowywać kampanie.

Modne są współprace z influencerami, czyli osobami mającymi dużo fanów. Taka osoba będzie promowała nasz produkt na swoim profilu społecznościowym, dzięki czemu mamy zapewnioną sporą widownię. To na pewno doskonałe rozwiązanie szczególnie dla marek celujących w młodszego konsumenta.