Jak podbić serca najmłodszych klientów?

Najmłodsi klienci z jednej strony są znacznie bardziej wymagający niż dorośli, z drugiej – znacznie mniej. Dlatego często trudno trafić w ich gust, zarówno jeśli chodzi o reklamy, gadżety reklamowe czy produkty.

Dzieci uwielbiają kolory, ruch i dźwięk. Dlatego reklama do nich skierowana powinna zawierać jak najwięcej barwnych, poruszających się elementów, wyglądających sympatycznie i znajomo. Poważny lekarz w kitlu może przestraszyć malucha, ale pluszowy miś-pielęgniarka w czepku wyda się bardziej sympatyczny. Poza zabawkami i postaciami wirtualnymi powinny pojawiać się przede wszystkim inne dzieci, których widok bardziej przemówi do malucha słodycze reklamoweniż obecność dorosłych.
Filmy reklamowe to najlepszy sposób, aby dotrzeć do dzieci. Tekst w ulotkach będzie dla nich niezrozumiały (ale duże, kolorowe zdjęcia już tak), a reklama radiowa nie posiada niczego, na czym można skupić wzrok.

Gadżety reklamowe, które przeznaczone są dla dzieci, powinny pełnić funkcję zabawek lub być słodyczami. Krówki z logo firmy czy lizaki w odpowiednim papierku zostaną znacznie lepiej przyjęte niż kalendarz biurowy. Niejadalnymi gadżetami mogą być kredki,ołówki, kredki reklamowebreloczki, samochodziki, a także czapeczki z daszkiem czy smycze, dla których dzieci na pewno znajdą zastosowanie. Choć dziecko samo nie dokona zakupów w tak reklamującej się firmie, to będzie ją pozytywnie kojarzyć. Do tego może mieć realny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców.

Produkty przeznaczone dla dzieci powinny posiadać podobne cechy, przynajmniej na opakowaniu, jak reklamy i gadżety. Powinno być kolorowo i wesoło. Ciekawy wzór, kształt lub faktura, miękki materiał i dużo kolorów łatwo skuszą dziecko, podobnie jak nadruki z bohaterami popularnych bajek i programów.

 breloczek reklamowy zabawki zabawka